Szeptember - 2020
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 26 27
28 29 30  

Turisztikai termékek innovatív fejlesztése - Könyvbemutató a Magyar Tudomány Ünnepe eseménysorozat keretében - 2019.11.22.

Turisztikai termékek innovatív fejlesztése - Könyvbemutató a Magyar Tudomány Ünnepének keretében - 2019. 11. 22.

15.00–16.30, E.311

Szervező: MMI Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont



"Az MMI Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont könyvbemutatóján a turisztikai termék fogalmának értelmezésébe és működésének rejtelmeibe kap betekintést a közönség. A turisztikai termék egy konstrukció, amely egyrészről elméletileg transzdiszciplinárisan megalapozott idea, másrészről a mindennapok gyakorlatában az adott desztinációba érkező vendégek igényeit kielégítő, a kézzelfoghatóságot éppen csak súroló szolgáltatáshalmaz. Az Akadémiai Kiadó által megjelentetett tanulmánykötet oldalain a téma szakértői (egyes esetekben szerelmesei) megfogalmazzák, mit jelent és ideális esetben hogyan működik egy-egy turisztikai termék, majd példákkal, esettanulmányokkal támasztják alá annak gyakorlati megvalósulását. A kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus) és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli."

 

A bemutatott könyv:


Irimiás Anna – Jászberényi Melinda – Michalkó Gábor (szerk.) 2019: A turisztikai termék innovatív fejlesztése. Budapest: Akadémiai Kiadó.

 

A kötet szerzői és fejezetei:

 

  1. Michalkó Gábor: Elöljáróban a turisztikai termékekről való gondolkodás legújabb fejezetéhez
  2. Irimiás Anna – Jászberényi Melinda – Michalkó Gábor: Az innováció szerepe a turisztikai termékfejlesztésben
  3. Pinke-Sziva Ivett: Városi turizmus: élménysűrítés a „civilizáció legszofi sztikáltabb kulturális termékei” között
  4. Tömöri Mihály – Michalkó Gábor: A bevásárlóturizmus
  5. Boros Kitti: Konferenciaturizmus
  6. Szakály Orsolya: Gasztroturizmus
  7. Jászberényi Melinda – Miskolczi Márk: Szállodahajó-turizmus a tengeren
  8. Kökény László: Sportturizmus
  9. Bódis Gábor: Kalandturizmus
  10. Molnár-Csomós Ilona: Buliturizmus
  11. Gyulavári Tamás – Ásványi Katalin: Szeniorturizmus
  12. Sipos Júlia: A tudomány mint a turisztikai termékfejlesztés Niche-e
  13. Farkas Jácint: Az akadálymentesítés primátusa a turisztikai termékfejlesztésben
  14. Hegedüs Sára – Lontai-Szilágyi Zsuzsanna: Fenntartható turizmusfejlesztésű
  15. Pécsek Brigitta: Lassú turizmus: a fenntartható fejlesztési alternatíva
  16. Ásványi Katalin: Felelős turizmus
  17. Kálmán László: Turizmus és szexualitás

 

A könyvet elérheti online, ide kattintva.

 

 

Utolsó frissítés: 2020.02.10.